Raconteurs d’histoires : récits de la nation

   Accueil      Plans de cours        Introduction     English 

Canada's Many Voices

 Plan de cours connexe
Introduction

Tanya Rusnak: O Emigratsii (On Emigration)

Mike MacDonald: Electronic Totem

Melinda Mollineaux: Cascadura Stories

This section explores the diversity of identities represented in Canadian art today. Artists of many different backgrounds, often multiple backgrounds, create images based on their experiences and heritage. This art shows clearly that there is no single Canadian story; rather, there are many different stories and identities in Canada. The three contemporary artists represented blend traditional and new, past and present, bringing together what they have inherited with new media and technologies. They use a range of new techniques to express new identities.

All three of the artists are working towards representing diversity fairly and accurately. Each artist's work explores questions of expression - how to find a vehicle for communicating their subject matter and their questions about culture, tradition, history, and identity. By working out such issues of identity, this art communicates the complexity of the landscape and history of Canada.


Plan de cours connexe

La face cachée de la vie
Niveau(x) : 10, 11, 12
Dans ce module, les élèves observent des oeuvres d'art, participent à une discussion en classe, effectuent des recherches, font des croquis, exposent leurs travaux, choisissent et interprètent des histoires, et créent de la musique.

L'heure de la technologie
Niveau(x) : 9
Dans ce module, les élèves observent des oeuvres d'art, participent à des discussions en petits groupes et en classe, notent leurs observations, écrivent leur journal, tiennent un journal de bord, présentent leurs découvertes, effectuent des recherches, créent des auxiliaires visuels pour leurs présentations, inventent un produit technologique et organisent une foire de la technologie dans la classe.

« Connais-toi toi-même »
Niveau(x) : 7, 8, 9
Dans ce module, les élèves observent des oeuvres d'art, participent à une discussion, effectuent des recherches, réalisent des affiches, communiquent leurs résultats, prennent part à un débat, créent leurs emblèmes personnels, exposent leurs travaux et créent des masques.